Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Reklamační řád

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tento reklamační řád („reklamační řád“) se vztahuje na uzavírání veškerých kupních smluv na
zboží mezi společností TBA Plastové obaly s.r.o., se sídlem v Leština 45,
580 01 Havlíčkův Brod, vedená u Krajského soudu v Hradci Králové oddíl C, vložka 23760,
IČO: 27518949 („prodávající“, „společnost“) a koncovým zákazníkem („kupující“).
Reklamační řád je nedílnou součástí každé kupní smlouvy, objednávky nebo rámcové smlouvy
uzavřené mezi společností a kupujícím („kupní smlouva“). Pro vyloučení pochybností platí, že
za kupní smlouvu se považuje také smlouva uzavřená mezi společností a kupujícím pomocí
prostředků komunikace na dálku, zejména prostřednictvím e-shopu nebo e-mailu.
1.2 Reklamační řád se řídí právní úpravou dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
a v zákoně č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.3 Tento reklamační řád se přiměřeně použije také v případě, kdy kupující není spotřebitelem ve
smyslu § 419 Občanského zákoníku, není-li v kupní smlouvě, reklamačním řádu nebo mezi
stranami dohodnuto jinak.

2. Záruční doba, uplatnění reklamace
2.1 Společnost odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady, tedy je v
souladu s kupní smlouvou a má jakost a užitné vlastnosti popisované, popřípadě pro věc
takového druhu obvyklé, odpovídá požadavkům právních předpisů, je v odpovídajícím
množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který společnost pro použití zboží uvádí nebo
pro který se zboží obvykle používá.
2.2 Kupující je povinen při převzetí zboží prohlédnout, zda nemá vady a je dodáno v odpovídajícím
množství. V případě zjištění jakékoliv vady, nebo nesrovnalosti tuto skutečnost zapsat do
přepravního listu dopravci.
2.3 V případě, že zboží vykazuje při předání zjevné vady nebo je-li zboží předáno v porušeném
transportním obalu, je kupující oprávněn zboží nepřevzít, pokud zboží převezme je povinen
poškození bez zbytečného odkladu oznámit společnosti a to do 24 hod od doručení dopravcem.
V takovém případě se posuzuje věc tak, že bylo dodáno zboží poškozené a reklamace je
prodávajícím uznána.
2.4 Pozdější reklamace mechanického původu nemusí být uznána pokud se nejedená o výrobní
vadu.
2.5 Délka záruky je platná dle ustanovení § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku.
2.6 Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění oprávněné reklamace do jejího vyřízení.
2.7 Rozhodl-li se kupující zboží nepřevzít v souladu s článkem 2.3 tohoto reklamačního řádu či mu
nebylo zboží dodáno, je povinen toto oznámit neprodleně společnosti s uvedením důvodu.
2.8 Záruka se vztahuje pouze na vady, které se vyskytnou u zboží v záruční době poskytované
společností. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci, ke kterému došlo jejím obvyklým
užíváním. Záruka se rovněž nevztahuje na používání jiným způsobem a k jiným účelům, než k
jakému je určena. Stejně tak se záruka nevztahuje na to zboží, které kupující nesprávně
skladoval, a nesprávné skladování mělo vliv na jakost zboží.
2.9 Pro řádné posouzení vady a vyřízení reklamace u reklamovaného zboží je kupující je při
reklamaci povinen doložit vadné zboží nebo fotografie tohoto zboží a prokázat, kdy zboží
zakoupil u společnosti, například předložením faktury za zboží.

3. Uplatnění záruky
3.1 Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající ze záruky za jakost jen na zboží, které má vady
a bylo zakoupené u společnosti.
3.2 Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v článku 2.1 tohoto reklamačního řádu, má kupující právo,
zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na bezplatné odstranění vady; pokud to
není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez
vad, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu
součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy.
3.3 Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné
vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší
počet vad. V takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit a kupujícímu
bude za těchto okolností vyplacena původní kupní cena bankovním převodem na účet
kupujícího.
3.4 Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dnů od doručení, nebo převzetí zboží
bez uvedení důvodu. Zboží je povinen nepoškozené na vlastní náklady vrátit na adresu
Havířská 1015, Havlíčkův Brod 58001, společně s vyplněným formulářem o odstoupení od
Smlouvy a této skutečnosti informovat prodávajícího. Společnost nenese odpovědnost za
poškození zboží při zpětném doručení na náklady kupujícího.

4. Reklamace
4.1 Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na zboží
vyskytla, a to v průběhu záruční lhůty a to písemně na info@tbaplast.cz nebo
obchod@tbaplast.cz
4.2 Společnost je povinna o reklamaci rozhodnout (rozhodnutím se rozumí způsob řešení
reklamace) ihned, bez zbytečného odkladu. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená,
podle druhu boží, potřebná k odbornému posouzení vady.
4.3 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se společnost s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. V této lhůtě společnost
též vyrozumí kupujícího o způsobu vyřízení reklamace.
4.4 Kupující může uplatnit reklamaci v sídle společnosti, nebo v provozovně, kde byla uzavřena
kupní smlouva nebo pomocí emailu. Kupující může uplatnit reklamaci i e-mailem nebo
zasláním zboží do sídla společnosti s popisem vad a s uvedením kontaktního telefonu a emailu.
4.5 Společnost může reklamaci posoudit přímo ve své provozovně, nebo předáním dodavateli
nebo výrobci na posouzení.
4.6 Společnost zamítne reklamaci:
(a) má-li reklamované zboží vadu, za kterou společnost podle zákona nebo kupní smlouvy
neodpovídá; (mechanické poškození, znečištění, apod. )
(b) v případě, že reklamace nebyla uplatněna v záruční době;
(c) v případě, že je reklamováno běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním, vada
vznikla zacházením v rozporu s účelem, pro který se zboží obvykle používá;
(d) nebyla-li reklamace řádně uplatněna;
(e) jedná-li se o odlišnost barevného odstínu (nastavení monitoru, výrobní série, apod.)
(f) za reklamaci se nepovažuje chybná objednávka ze strany kupujícího (kupující má právo
odstoupit od kupní smlouvy do 14 ti dnů od dodání nebo převzetí zboží, pokud mu zboží
nevyhovuje viz. 3.4.)
4.7 Osobní převzetí zboží na prodejně:
 (a) Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho
úplnost a nepoškozenost obalů.
(b) Případné vady zjištěné po rozbalení mimo místo odběru nahlásí neprodleně, nejpozději
do dvou dnů od převzetí zboží. Pokud tomu tak není, nemusí být vady a poškození uznány
jako reklamace.
(c ) Kupující převzetím zboží potvrzuje, že prodané zboží je ve shodě s objednávkou.
(d) Při osobním odběru zboží není možné uplatnit 14ti denní lhůtu pro odstoupení od kupní
smlouvy bez udání důvodu, pokud se obě strany nedohodnou jinak.

5. Závěrečná ustanovení
5.1 Přílohou tohoto reklamačního řádu je reklamační protokol. Tato příloha je k dispozici i na
provozovně společnosti v papírové nebo elektronické formě. Kupující není povinen vzor
reklamačního protokolu použít.
5.2 Znění tohoto reklamačního řádu může společnost kdykoli měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z kupních smluv uzavřených před
účinností nového reklamačního řádu.
5.3 Podpisem rámcové smlouvy, kupní smlouvy, objednávky nebo objednáním v e-shopu kupující
potvrzuje, že je s obsahem reklamačního řádu v plném rozsahu seznámen a výslovně jej
přijímá, že je mu znám význam všech používaných pojmů a doložek a že veškerá ustanovení
mohl rozumně očekávat.
5.4 V případě, že byla u Vaší objednávky zvolena forma úhrady dobírkou, má kupující povinnost
zaplatit kupní cenu a věc převzít. Tuto povinnost ukládá zákon § 2118 zákona 89/2012 Sb.
Nepřevzetím zásilky tedy dochází k porušení kupní smlouvy ze strany kupujícího.
5.5 Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1.1.2023

REKLAMAČNÍ PROTOKOL